היום: יום רביעי 15 מאי 2024
הפורטל הישראלי
להתפתחות אישית ועסקית

בית תוכנה לשירות העסקים הקטנים

מהם בתי תוכנה ואיך עסקים קטנים יכולים להיעזר בהם? כאן תוכלו לקבל את המידע המלא על בתי תוכנה והשירות המוצע על ידם לעסקים קטנים!

מהו בית תוכנה?

בית תוכנה הוא עסק, שתחום העיסוק שלו הוא פיתוח תוכנה. מן הסתם, מי שנעזר בו על פי רוב הם עסקים בכל התחומים ובכל הגדלים. בתי תוכנה מפתחים לעסקים תוכנות ייעודיות ואתרים מכל הסוגים ועל כך נרחיב בהמשך. כמו כן, ניתן גם להיעזר בהם בשביל לבצע שינויים בתוכנות קיימות.

מה צריכים עסקים קטנים?

לעסקים קטנים צרכים רבים. אבל בכל הנוגע לעולם התוכנה, הצורך העיקרי הוא פיתוח של אתר אינטרנט. כיום קיימים שוגים רבים של אתרים, שיכולים לשמש עסקים קטנים. לדוגמה, ניתן לפתח אתר תדמיתי, שהוא אתר בסיסי, פורטל, שהו אאתר גדול יותר ומכיל הרבה יותר תוכן וגם ממשיך לגדול ולהתפתח עם הזמן. סוג נפוץ נוסף של אתרים הוא החנות הווירטואלית, המאפשרת ביצוע של רכישות אונליין.

לעסקים גדולים

כמובן, גם עסקים גדולים יכולים ליהנות מהשירות של בית תוכנה לאותם צרכים של עסקים קטנים. אבל בשונה מעסקים קטנים, עסקים גדולים ובעיקר תאגידים, מבקשים גם פיתוח של מערכות ייעודיות כדוגמת מערכת לניהול קשרי לקוחות, מערכת לניהול הדרכה, מערכת לניהול לידים וקמפיינים שיווקיים, מערכת לניהול חשבונות ועוד.

מוצרי מדף

כמו בתחומים רבים אחרים, גם בתחום התוכנה ניתן למצוא ולרכוש מוצרי מדף. הכוונה היא לתוכנות קיימות, שמטרתן היא לענות על כמה שיותר צרכים של השוק בתוכנה אחת. תוכנות המדף הן כמובן זולות יותר מאשר תוכנות בהתאמה אישית.

היתרונות של עבודה עם בית תוכנה – התאמה מדויקת לצרכים

אם אתם שואלים את עצמכם למה כדאי בכל זאת לפנות לבית תוכנה, אם תוכנות מדף, התשובה מאוד פשוטה: בעוד שתוכנות המדף יכולות לענות לכם על צרכים מסוימים, הן בוודאות לא יכולות לענות על כל הצרכים שלכם ובנוסף, היות שהן נועדו לענות על כמה שיותר צרכים במקביל, הן יותר מסורבלות. חיסרון נוסף של תוכנות המדף הוא, שככל שהצורך שלכם נפוץ יותר כך גדלים הסיכויים שתצטרכו לשלם עבור המענה הספציפי עבורו. לעומת זאת, כאשר מייצרים תוכנה בהתאמה אישית, היא מותאמת במדויק לצרכי הלקוח על ידי תהליך אפיון וללא צורך לשלם עבור תוספות כאלו ואחרות.

תהליך העבודה

תהליך העבודה עם בית תוכנה הוא תהליך מאוד מסודר, שיכול גם להשתנות מבית תוכנה אחד לאחר, אבל המבנה הכללי הוא דומה למדי. התהליך מתחיל בתהליך קצר שנקרא אפיון, ובמהלכו הלקוח מסביר מה בדיוק הוא צריך מהתוכנה או האתר. לאחר מכן מתחיל שלב הפיתוח והעיצוב ובסופו של התהליך מגיע השלב, שבו התוכנה או האתר מוכנים והם עוברים בדיקת איכות. רק בתום תהליך זה, תוכלו לבחון אותם בעצמכם.